informatief

Je vindt hier alle informatie over de vereniging en opleiding

Wil je meer weten?

Over ons

Lisiduna is dé muziekvereniging van Leusden. Binnen Lisiduna hebben we het orkest, het projectorkest en het dweilorkest. Onze leerlingen spelen in het Kei Stedelijk Opleidingsorkest.

Het orkest bestaat uit de volgende instrumenten: fluit, (bas)klarinet, saxofoon, trompet, hoorn, trombone, bariton/euphonium, bas, drums en percussie. We bieden ook muziekles aan voor diverse instrumenten. Kijk hiervoor op de pagina muziekles.

Wij kunnen altijd versterking gebruiken dus kom gerust een keer langs op dinsdagavond! Kijk voor meer informatie over repetitietijden en locaties op de informatiepagina.

Muziek maken is plezier maken

Lisiduna bestaat meer dan 115 jaar, maar onze kern is nooit veranderd: samen met plezier muziek maken. Dat is wat de leden van Lisiduna verbindt. Lisiduna is muziek. Ieder lid is een deel van het geheel. Samen maken we de muziek, samen maken we Lisiduna. Waar we bij Lisiduna veel waarde aan hechten, is dat de leden plezier maken en dat er een goede sfeer is binnen de vereniging. Wij geloven dat plezier en sfeer de sleutels zijn tot succes. En wij hebben succes als we samen mooie muziek maken.

Wat doen wij?

Om te laten zien hoe mooi muziek is en hoe fantastisch het is om samen muziek te maken, nemen we je graag mee in ons verhaal. Welk verhaal dat is, is afhankelijk van het optreden. We geven graag concerten met een bepaald thema of verhaal er omheen. Met zorg bepalen we welke muziek we gaan spelen. Muziek die past bij het thema of verhaal. Voorbeelden van zulke  optredens zijn ‘Wakker worden met Lisiduna’ (2017), ‘Tast Toe met Lisiduna’ (2018) en ‘Lisiduna meets Rembrandt’ (2020). Bekijk onze muzikale herinneringen.

Daarnaast zijn we als Leusdense muziekvereniging uiteraard te zien en horen bij jaarlijks terugkomende evenementen in Leusden en omgeving, bijvoorbeeld op Koningsdag, de Avondvierdaagse en met Sinterklaas.